آخرین اخبار

از عدم پرداخت تسهیلات بعد از ۲۲ سال تا بدهی یک میلیاردی به سیستم بانکی در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی ۲۲ سال پیش به بهانه تولید تسهیلات دریافت کردند اما کاری انجام ندادند و به بهانه‌های مختلف از پرداختن این تسهیلات امتناع می‌کنند.

اشتراک گذاری
18 مرداد 1402
کد مطلب : 6709

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی همواره حاشیه‌هایی به دنبال داشته است. در هفتاد و یکمین نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به چالش‌ها و تنگناهای بانکی پیش‌روی تولید اشاره و عنوان شد که بانک‌ها در جهت وصول مطالباتشان از واحدهای تولیدی عجولانه عمل می‌کنند.

این صحبت‌ها مورد واکنش منصور دانش آموز دبیر شعب هماهنگی بانک‌های استان قرار گرفت و گفت: پرونده‌ای مربوط به ۲۲ سال قبل است و اگر فکر می‌کنید پیگیری بعد از ۲۲ سال عجولانه است ما هم پیگیری نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: دو پرونده که چندین سال پیش تسهیلات گرفتند در دادگستری استان باز است، سال ۹۷ رییس کل دادگستری مرا احضار کرد و سوال پرسید که چرا این وو پرونده را پیگیری نکردید که گفتم واحد تولیدی است و دولت می‌گوید باید حمایت کنیم.

وی ادامه داد: رئیس کل دادگستری به من گفت اگر دستور استاندار را اجرا نکنی رئیس نیستی و یک کارمند می‌شوی اما اگر دستور دادگستری اجرا نشود بازداشت می‌شوی.

دانش‌آموز ادامه داد: ما بانکی‌ها مثل مرغی می‌مانیم که هم در شادی و هم در عزا سرمان را می‌برند اگر تسهیلات پرداخت نکنیم می‌گویند چرا پرداخت کردید و اگر پرداخت کنیم به این هم معترض می‌شوند، برای وصول مطالبات بانکی باید پاسخ‌گو باشیم وصول هم نکنیم هم باید جواب پس بدهیم.

دانش‌آموز با بیان اینکه منابع بانکی استان محدود است و اگر قرار است از تولید حمایت کنیم باید منابعی که ۱۵_۲۰ سال پیش به اسم تولید دادیم اما مورد سوء استفاده قرار گرفت و به بهانه‌های مختلف پول را برنمی‌گردانند را باید تحت فشار قرار دهیم تا آن را پس دهند.

دبیر شعب هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این افراد علاوه بر اینکه پول بانک را نمی‌دهند مالیات نمی‌پردازند و هزینه آب، برق، گاز را نمی‌دهند اینها درآمدهای دولت است.

دانش‌آموز ادامه داد: مگر این واحدهای تولیدی نباید در یکی از بانک‌های استان منابع داشته باشند؟ منابع آنها در تهران است و یک فرد از همین محل چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کند اما پرداختی بانک ملی استان در یکسال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بانک ملی سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ هزار نفر پرداخت کرده است یعنی یک سوم یک نفر در تهران بانک ملی تسهیلات داده است، لذا باید کسانی که تسهیلات دریافت کردند اما سال‌ها است پرداخت نکردند تحت فشار قرار گیرند.

در ادامه مسوولان یکی از بانک‌ها گفت: در دولت نهم و دهم طرحی بوده که یک ریال پرداختی به بانک نداشته است اما ما را تحت فشار قرار دادند که تسهیلات مورد نیاز آن طرح را پرداخت کنیم و الان میزان بدهی این واحد به بانک یک میلیارد تومان است.

اما دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دلسوزی‌های بی‌جا در سیستم بانکی منجر به انحراف تسهیلات شده گفت: اهلیت سرمایه‌گذار را بسنجید سپس تسهیلات پرداخت کنید، برخی افراد که فاقد اهلیت بودند تسهیلات دریافت کردند و زن و فرزند و مردم و همه ما را گرفتار کردند.

سید علی ملک‌حسینی در خصوص اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به افراد خاصی، تحت فشار قرار می‌گیرند، گفت: این دلسوزی‌های بی‌جا را حتی اگر به شما فشار بیاورند کنار بگذارید و کار خودتان را انجام دهید.

وی با اشاره به ظرفیت پیگیری طرح‌ها در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت: از بانک‌ها خواستیم طرح‌هایی را که انحراف تسهیلات داشتند را مشخص کنند که برای وصول مطالبات طرح‌هایی که انحراف تسهیلات داشتند بانک‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نه =